جلسه ششم تا نهم در یک فصل

ببخشید که خیلی چیزهارو ننوشتم و خیلی دیر دارم مینویسم
راستش یکم هم دوره برام سخت بود و هم اینکه شرایط درونیم بهم ریخته بود
تا اونجای موضوع پیش رفتیم که تقریبا همه چیز ممنوع شد و برنامه های هفتگی من تبدیل شد به ششتشوی زبان در هر روز، سه بار در هفته آگنی سار ، دو بار در هفته کنجال و بعد دو بار هم برگ سنا اضافه شد.
برگ سنا هم به این طریق بود که شب ساعت 10 تا 11 ، پنج قاشق برگ سنای آسیاب شده را با دو لیوان آب دم می کردم  و می خوردم و حدود ساعت 5 صبح دستشویی خانه ما در اختیار من بود تا حدود 6.
از هفته ششم 3 لیوان شیر ، 5 لیوان عسل و نان بیات داشتم.
صبح ها یک لیوان شیر بادام و عصرها هم آب مرکبات از قبیل پرتقال ، لیمو و یا نارنگی که پالپ نداشته باشد.
من که از هفته پنجم شیر و عسل نیمی از وعده هایم را اینگونه کرده بودم الان دیگر آماده تر بودم.
پنج هفته وعده های غذاییم شامل همین مواد می شد تا رسیدیم به جلسه هشتم و بخش مشکل دوره.
نکته این دوره این بود که اگر اول این موضوع را بمن می گفتند شاید به اینجا نمیرسیدم و این اتفاق مشابه خاطره من از شیرکوه است:
در صعودمان به قله شیرکوه در یزد برنامه صعود شبانه بود و ما قله را نمیدیدیم. از مسیر دره نجیب به سمت قله حرکت کردیم و همینطور بالا میرفتیم. نزدیک های صبح به قله رسیدیم و در بازگشت با دره نجیب (بهتره بگم بسیار نجیب) دوباره روبرو شدیم.
واقعا اگر صعودمان شب نمیبود و ما مسیر شیب دار و طولانی دره را میدیدیم شاید کمی می ترسیدیم و به قله نمیرسیدیم اما ندیدن مسیر در شب باعث شد کل مسیر را بالا رفتیم.
این دوره همینگونه بود ، اگر می دانستم که انتهایش به پنج هفته شیر و عسل خوردن میرسد و هفته آخرش فقط آب است شاید نمیتوانستم تمامش کنم.
بله، هفته آخر و در اصل 8 روز فقط روزه آب داشتم و به دستور دکتر درصورتیکه ضعف کردم یک قاشق عسل میتوانستم با آب مخلوط کنم و بخورم .
این روزه ابتدا قرار بود 3 یا 4 روز باشد اما بعد از 5 روز بقدری دفع مواد سمی داشتم که به توصیه دکتر 8 روز ادامه دادم .
اول نمیدانستم که این موادی که از بدنم دفع می شود چیست و چه اثراتی دارد تا اینکه روز شنبه با دکتر تماس گرفتم و ایشان بمن توضیح داد که اینها چه هستند و چه اثرات مخربی دارند و یکی از مهمتریت اهداف این دوره دفع این مواد بسیار سمی به نام mucoid plaque از بدن است و دوره من را تا امروز تمدید کردند.
راستش اول فکر کردم دکتر برای روحیه دادن به ادامه روزه و تقویت اراده من اینقدر مرا تشویق کرد، اول یه سری به اینترنت زدم و با دو نفر از دوستان دیگرم حسابی مشورت کردم و تازه متوجه شدم که ادامه این دوره و انجام آن چه اثرات بسیار مثبتی دارد حتی یکی از دوستانم بمن گفت که در پایان دوره همه نمیتوانند که این مواد را دفع کنند و خیلی برام خوشحال بود که تونستم اینها رو دفع کنم.
امروز جلسه نهم و پایان روزه آب بود که خدمت دکتر رسیدم و برنامه غذایی شکستن روزه و اتمام دوره پاکسازی و همینطور برنامه آتی خودمو که چه چیزهایی برایم مفید است و چه چیزهایی مضر گرفتم.
وقتی دفتر دکتر بودم دوستانی را دیدم که تازه دوره عمومی را شروع کرده بودند و داشتند اولین کنجال خودشونو تجربه می کردن و یاد اولین کنجال خودم افتادم و همه از من می پرسیدند که آیا سخته یا ضرری داره و واقعا به آنها و به همه میگم که دوره ای بود بسیار بسیار سازنده.
چه از لحاظ جسمی ، چه از لحاظ روحی و همینطور از خیلی جهات دیگر.
همانطور که جسمم از بخش عمده ای مواد سمی پاک شد و چاکرها های بدنم برای جذب انرژی آماده شد و بخشی از پلیدیها و کثیفی های روحم و نیز رفتارهای اشتباه فردی و اجتماعی  را هم سعی کردم پاک کنم.
واقعا الان با تمام وجود از کاری که انجام دادم راضیم و واقعا از ته دلم همانطور که یکی از دوستانم از من پرسید بعد از این هم مشقت و سختی اگر اول دوره بود بازهم آنرا انجام میدادی یا نه جوابم این بود که واقعا انجام می دادم و حتی اگر بشود باز هم دوست دارم این دوره را تکرار کنم.
جا داره از همسرم بابت همراهی و حمایت ها و کمک ها و دلسوزیهای بسیارش تشکر کنم.
واقعا اگر کمک ها و صبرش نبود نمیتوانستم کل دوره را انجام دهم.
و به همه دوستان توصیه می کنم که اگر میتوانند  این دوره را با هم انجام دهند تا با هم جلو روند و یکطرف که این دوره را ندارد اذیت نشود.
در انتهای این نوشته ام اول کتابی که دکتر بهم پیشنهاد دادند را براتون معرفی میکنم و 3 جزوه دیگر را برایتان می گذارم و سعی میکنم کم کم تحقیقات متفرقه ای را که در طول دوره انجام دادم برایتان بنویسم.
کتاب: علم زندگی – راهنمای زندگی سالم با طب آیورودا

یوگا 6 – محتوای دوره پاکسازی درون

یوگا 7 – معرفی دوره پاکسازی درون

یوگا 8 – برنامه غذایی بعد از دوره پاکسازی درون

4 دیدگاه برای “جلسه ششم تا نهم در یک فصل

1. سلام
    ممنون از اشتراک تجربه هاتون!
    آیا مواد سمی که دفع کردید دقیقا به همون شکلهایی که تو گوگل عسکسهاش هست؟
    ممنون میشم جواب بدید چون برام خیلی مهمه.

مسیحا:
    تقریبا شبیه بوده اما تفاوتهایی هم داره

2. مسیحای مهربون ، شروع دوباره دارم . می خوام از نو بنویسم روزگارم رو . گفتم بیام اینجا بهت خبر بدم .