زردچوبه

 
دانشمندان نشان داده اند که ماده ای شیمیایی در ادویه زردچوبه وجود دارد که سلول های سرطانی را می کشد 
از دیرباز تصور می شد که این ماده موسوم به “کرکامین” خواص شفابخش دارد و هم اکنون آزمایش هایی به روی آن به عنوان دارویی برای معالجه آرتروز و حتی فراموشی درحال انجام است.
آزمایش های تازه توسط تیمی در “مرکز تحقیقات سرطان کورک” نشان می دهد که این ماده می تواند سلول های سرطان مری را در آزمایشگاه نابود کند.
متخصصان سرطان گفتند که این یافته ها که در نشریه “ژورنال سرطان بریتانیا” تشریح شده است می تواند در یافتن معالجات تازه به پزشکان کمک کند.
دکتر شارون مکنا و تیم تحت سرپرستی او دریافتند که کرکامین ظرف 48 ساعت پس از ورود به بدن شروع به کشتن سلول های سرطانی می کند.
کرکامین باعث ارسال علائم مرگبار سلولی شد و سلول ها شروع به هضم خود کردند.
دکتر مکنا گفت: “دانشمندان از مدت ها قبل می دانستند که ترکیب های طبیعی به طور بالقوه توان معالجه سلول های معیوبی که سرطانی شده اند را دارند و ما بو برده بودیم که کرکامین ممکن است خاصیت درمانی داشته باشد.”
دکتر لسلی واکر، مدیر اطلاعات سرطان در موسسه تحقیقات سرطان بریتانیا گفت: “این یک تحقیق جالب است که این امکان را ایجاد می کند که شاید بتوان مواد شیمیایی طبیعی موجود در زردچوبه را به دارویی جدید برای معالجه سرطان مری تبدیل کرد.”
او افزود: “میزان ابتلا به سرطان مری از دهه 70 تاکنون بیش از 50 درصد بالا رفته است و تصور می شود که این وضع به افزایش میزان چاقی، مصرف الکل و بیماری ترش کردن مربوط باشد، بنابراین یافتن راه هایی برای جلوگیری از این بیماری نیز مهم است.”
هر سال ابتلای حدود 7800 نفر در بریتانیا به سرطان مری تشخیص داده می شود. این سرطان ششمین عامل مرگ ناشی از سرطان است که حدود پنج درصد قربانیان سرطان در بریتانیا را در بر می گیرد.
 
 
 

2 دیدگاه برای “زردچوبه

دیدگاه ها بسته شده.