جلسه سوم یوگا

به هفته سوم رژیم پاکسازی رسیدم.
کمی سخت شده اما تجربه های خوبی هم کسب کردم.
یکی از کارهایی که این هفته انجام دادیم درست کردن ماکارونی با سویا بود. من که اصلا تجربه پخت سویا رو نداشتم برای اولین بار و با کمک اینترنت و dvd آموزش گیاهی ماکارونی بسیار دلچسبی درست کردم و واقعا خوشمزه شده بود.
در یک پست جداگانه طرز تهیه سویا رو براتون میزارم و توصیه میکنم حتما مصرف کنید. مقوی ، سالم و واقعا خوشمزه است.
این هفته آگنی سار را به کارهای صبح اضافه شد.
آگنی سار یعنی دفع مواد سمی و در این روش آگنی سار صبح پس از شستن زبان، دو لیوان آب، در هر لیوان یک قاشق چایخوری نمک و نصف لیمو ترش را میریزیم کل دو لیوان را میخوریم.
بعد از خوردن آنها در محیط یوگای خود چهارزانو نشسته و انگشت وسط خود را درون ناف و مابقی انگشتان چسبیده به هم روی شکم می گذاریم و دست را بدون جمع کردن شکم به داخل فشار می دهیم و چند ثانیه نگاه می داریم و سپس رها میکنیم.
این عمل در روز اول با 30 عدد شروع میشود و هر روز 3 عدد به آن اضافه میکنیم تا به 60 برسیم.
من خودم 3تا 10 تا شروع کردم و هر دفعه یکی به سه مرحله ام اضافه میکنم.
در صفحه 81 جزوه مزایای آگنی سار و موانع آن آمده است.
ورزش های اضافه شده این هفته:
پس از انجام تمرینات ایستاده هفته های قبل ابتدا بصورت تاد آسانا بایستید و دستها را کشیده به سمت جلو بگیرید و انگشتها را کاملا از هم باز کنید، در این حالت زانو ها را خم کرده و بصورت نیمه نشسته قرارگیرید در حالت بازدم است و بعد دوباره بایستید که دم انجام می دهیم.
بعد تمرینات نشسته است که روش نشستن در صفحه 11  جزوه به نام داندآسانا آمده و حرکات پاوان موکت آسانای پا را مطابق صفحه 10 جزوه انجام می هیم بعد حرکت نیم پروانه و اگر تمرینات خوب پیش رفت و توانستیم پروانه را انجام میدهیم.
تمرینات بعدی خوابیده است که روش خوابیده به پشت ( شاواسانا) در صفحه 10 جزوه آمده و تمرینات آن وضعیت قفل پا ( صفحه 13) و پیچ ساده خوابیده در صفحه 14 می باشد.
فیلمهای آموزشی این هفته شامل مدیریت استرس در قالب چهار dvd بوده و در جزوه نیز بخش آیورودا، استرس و پاکسازی مطالعه شود.
خیلی داره سخت پیش میره.
خدا کمکم کنه

یک دیدگاه برای “جلسه سوم یوگا

دیدگاه ها بسته شده.